Bylo září a Amálka nastoupila do 5. třídy. Věděli jsme, že jí tento školní rok čekají přijímací zkoušky. Začali jsme uvažovat nad výběrem osmiletého gymnázia. Ptali jsme se přátel, známých, kteří s tím již měli zkušenost a nakonec jsme vybrali čtyři, dle našeho názoru, nejvhodnější gymnázia, na která jsme se chtěli jít podívat při dnech otevřených dveří.
Dny otevřených dveří má každá škola několikrát za školní rok, většinou v listopadu a pak v lednu. My se šli s Amálkou podívat do všech čtyř vybraných škol už v listopadu.
Po těchto návštěvách umisťovala školy na pomyslnou stupnici od 1 do 10, podle toho, jak se jí ve škole líbilo a jak se v ní cítila. A protože bylo možné podat přihlášku jen na dvě gymnázia, rozhodla se pro ty, které se umístily na její stupnici nejlépe.
Věděli jsme, že na dvě vybraná gymnázia je potřeba vysoký bodový výsledek na přijímacích zkouškách, aby vůbec měla šanci na přijetí.
V dubnu, na konci přípravy, podle výsledků Amálky z testů nanečisto jsme tušili, že i kdyby se jí testy na přijímacích zkouškách opravdu povedly, pohybovala by se na hraně přijetí.
Opravdu to tak bylo, testy na přijímacích zkouškách napsala nejlépe jak za celou dobu své přípravy, ale bohužel to nestačilo.
Na jednom z gymnázií se umístila 19. pod čarou a na druhém 28. pod čarou. Na obě gymnázia se hlásilo přibližně 300 dětí a bylo přijímáno 26 primánů.
Využila výsledky z testů z prvního kola na jiném gymnáziu, kde bylo vypsáno druhé kolo přijímacího řízení. Dopsala si test z anglického jazyka, který byl na této škole podmínkou a byla přijata.
Pokud se vám bude škola na dnu otevřených dveří líbit, doporučuji si napsat na vedení školy o bodové výsledky přijatých dětí z posledních let.
Doporučuji poptat výsledky dva až tři roky zpětně, ať vidíte vývoj a můžete si udělat širší obrázek o potřebných bodech.
Každopádně se jedná o fajn informaci, protože víte, kam bodově by mělo vaše dítě cílit.
Přijímačky nanečisto jsou praktickou přípravou na přijímací zkoušky. Dítě se seznámí s různými typy úloh a naučí se pracovat s časovým limitem.
Přijímačky nanečisto probíhají přibližně od listopadu až do přijímacích zkoušek každý víkend. Když si zadáte do vyhledavače na internetu „přijímačky nanečisto“, vyjede vám spousta možností, kam můžete dítě přihlásit, buď jednorázově nebo opakovaně.
S testováním je vhodné začít co nejdříve, abyste zjistili pomyslnou startovací čáru vašeho dítěte. Od těchto výsledků je pak možné odvinout intenzitu přípravy.
Zároveň dle výsledků uvidíte, jak se vaše dítě postupně zlepšuje a budete schopni odhadnou, zda bude při přijímacích zkouškách schopno dosáhnout potřebných bodů pro přijetí na vybrané školy.
Důležité je si stanovit reálné cíle.
Očekávání X Realita
Výsledek prvního testu přijímaček nanečisto se od posledního testu přijímaček nanečisto může lišit klidně i o 20 a více bodů. Je jen důležité s výsledky správně pracovat a přizpůsobit tomu celkovou přípravu, praktickou (přijímačky nanečisto), teoretickou (přípravné kurzy) a mentální (psychické nastavení).
Kombinací přijímaček nanečisto, přípravných kurzů a mentální přípravy dosáhne dítě ucelené přípravy na přijímací zkoušky.
Ve vybraných školách by se mělo vašemu dítěti líbit. Po dnu otevřených dveří by se mělo na vybraná gymnázia těšit. Jít se do škol podívat je důležitý začátek, který ve vašem dítěti může nastartovat motivaci, že zrovna v téhle škole chce studovat.
Zjistěte si bodové výsledky potřebné pro přijetí z minulých let.
To, že Amálka byla nakonec přijata na jiném, než původně plánovaném gymnáziu, mi bylo ze začátku líto. Když ale v září nastoupila a hned po prvním měsíci chodila ze školy domů s úsměvem a vtipnými historkami s kamarády, uvědomila jsem si, že takhle je to správně. Nejdůležitější je, když je šťastná a spokojená.
To, zda je dané gymnázium dobré pro vaše dítě poznáte až tehdy, když na něm vaše dítě začne studovat. 🙂
Hned následující rok se na přijímací zkoušky připravovala má druhá dcera Sofie. Od začátku jsme přihlíželi na výsledky přijímaček nanečisto a výběr gymnázií, na které podala přihlášku jsme přizpůsobili tak, abychom jí umožnili na daném gymnáziu uspět.